Skip to main content

Първи стъпки

Какво да правя след като се регистрирах?

Тук ще намерите някои насоки, които може да ви помогнат по-лесно да започнете работа с НСИ Асистента. Това са отговорите на най-често задаваните въпроси.

Как да потвърдя имейла си след регистрация?

След като регистрирате нов потребител е необходимо да валидирате имейла си. Ще получите писмо на посочения имейл адрес при регистрацията. Ако не го намерите, възможно е писмото да е попаднало в СПАМ папката или да сте сбъркали някои от буквите на имейл адреса си.

Как да инсталирам добавката към браузъра?

Инструкцията за инсталиране на добавката може да намерите под меню "ОПИСАНИЕ"->"ИНСТАЛИРАНЕ" на главната страница https://nsiassistant.bg

Това е директният линк https://doc.nsiassistant.bg/docs/install/install_extension.

След инсталиране или преинсталиране е необходимо винаги да презаредите страницата на НСИ "Бизнес статистика".

new-registration

Какъв файл да заредя от бутона Респонденти?

  • Първо трябва да имате ексел файл със списък със фирмите една под друга, като първият ред трябва да е заглавен. В този файл трябва да има налични всички данни, които се попълват за фирма, при създаване на нов отчет. Име, Булстат, Група изследвания, изследвания, Съставител,....

  • Попълнете справка "0. РЕСПОНДЕНТИ" като за всяко от полетата зададете колона от ексел файла. Например срещу “Респондент-редакция” напишете Sheet!A, в случай че имената на фирмите са в колона A. След това задължително трябва да укажете от синьото бутонче, че тези данни се взимат от файла с респонденти, както е показано на картинката.

new-registration

  • Когато заредите този файл от бутона Респонденти, трябва да видите данните на фирмите в диалога под бутона. Ако това не се случи. Затворете целия прозерец на добавката и го отворете отново от разширенията на браузъра.

Какъв файл да заредя от бутона Данни за отчета?

Този бутон е разрешен само, ако сте изпълнили предходната стъпка. Тук се посочва файлът с финансовата информация.

За него е важно да знаете, че в клетка А1 на първата страница от ексел файла задължително трябва да стои ЕИК на фирмата, за която ще подавате отчет.

След като изберете този файл, фирмата от списъка под бутоните трябва да се оцвети в зелено. Тогава се разрешава бутона “Стартирай попълването”.

Защо не се отварят за попълване справките, когато избера “Стартирай попълването”?

Необходимо е да разрешите на браузъра да отваря сам нови прозорци, за да работи автоматичното попълване.

Ако след стартиране на попълването видите иконата за блокирани прозорци да се появи във вашия браузър, кликнете в мишката върху нея и изберете опцията винаги да е разрешено отварянето на прозорци и пренасочванията за сайта на "Бизнес статистика" https://isbs.nsi.bg, както е указано на картинката.

Внимание

Разрешете на браузъра да отваря сам прозорци към адрес https://isbs.nsi.bg

alt text

За да проверите, че настройката е приета може да копирате този линк chrome://settings/content?search=pop-up към настройките на Chrome в адресната лента на браузъра и се уверите, че адреса https://isbs.nsi.bg е разрешен, както е на картинката.

разреши диалозите

След като направи тези настройки може да стартирате автоматичното попълване отново.

Как да конфигурирам полетата на справките?

Може да видите примерно конфигуриране в следното видео:

За по финно настройване и повече опции вижте следното видео:

А тук може да видите как работят ваши колеги с повече справки.

За повече информация разгледайте и останалите страници от документацията.